Mozgásfejlesztés
TSMT I. terápia- Tervezett Szenzo-Motoros Tréning
Egy egyéni szenzomotoros terápia, ahol a diagnosztika értelmezésére épülő, edzéselméleti alapokon nyugvó feladatsor összeállításával, annak betanításával, a szülők otthoni körülmények között végezhetik a feladatokat. A megfelelő gyakorisággal elvégzett tornát, 3-4 hetente kontrollvizsgálat keretében bemutatják és megbeszéljük a további teendőket. A terápia hatékonyságát a feladatsor pontos követése és az előírt mennyiség elvégzése garantálja.
Nagy előnye a terápiának, hogy már nagyon korán- 3 hónapos kortól- elvégezhető és a 9-10 éves korig hatékonyan alkalmazható.
Kinek ajánlom?
- koraszülött, nagy rizikójú csecsemőknek
- eltérő mozgásfejlődésű kicsinyeknek
- megkésett beszédfejlődésű gyermekeknek
- figyelem és vagy viselkedészavaros ovisoknak
- ügyetlen mozgású, egyensúlyzavaros, mozgáskoordinációs nehézségekkel küzdő ovis és iskolás korosztálynak
Összeségében minden szülőnek a figyelmébe ajánlom, aki a Tünetek pontban feltűntetett mozgás, pszichés, kognitív és szociális területen eltérést tapasztal gyermeke fejlődésében.
Alapozó terápia
Mozgásterápia, mely az idegrendszer érérsét segíti elő. Előfordul, hogy a mozgásos érés valamelyik szakasza túl gyorsan/ lassan fejlődik vagy teljesen ki is marad, ami abban az időszakban nem tűnik nagy problémának, de később visszaköszön az óvodában/ iskolában részképesség zavar formájában. Az alapozós torna során fejlesztjük a gyerekek nagymozgását, rugalmasságát, egyensúlyát, keresztmozgásukat és még sok mást, ami kihat az idegrendszerre, ahol új szerveződéseket kialakítva, az addigi megrekedéseken tovább lendülve, segíti a gyermek fejlődését és az idegrendszeri elmaradások behozatalát. A terápia során a két agyfélteke összerendezésére törekszünk, hogy minél több ponton kapcsolódjanak egymáshoz, és gördülékenyebben eljusson az inger, információ, a kivitelezéshez, ami lehet olvasás írás vagy számlás is.
Kinek ajánlom?
- 5-6 éves iskolaéretlen óvodásoknak, akik már képesek a csoportban tornázni, de még van néhány részterület, ami elmaradást mutat
- olyan iskolásoknak is, akik olvasás, írás, számolási problémákkal küzdenek, vagy tüneteket hordoznak