Iskolai előkészítő foglalkozás
A sokéves pedagógiai munkám során többször találkoztam már olyan ovis szülővel, aki boldogan mesélte nekem, hogy óvodás gyermeke már számol 20-ig, ismeri a betűk nagy részét és már le is tudja írni azokat. Sajnos, el kell szomorítsak mindenkit, hogy az iskolaérettséghez nemcsak a fent említett tényezőknek kell teljesülnie. Nagyon fontos az ismeret is, és örülünk, ha egy gyermek motivált és fogékony az iskolai tananyagra, de éppen olyan fontos és hangsúlyos az is, hogy képes legyen 15-20 percig tartósan figyelni, feladatokat megoldani. Ne csapongjon, vagyis a rábízott feladatokat ne hagyja félbe. Ne okozzon neki problémát egy képről néhány mondatot (egyszerű és összetett mondatot) elmesélni, vagy verset kívülről elmondani. Ne meneküljön, ha rajzolni vagy színezni hívják, mert az iskolában már használják az oviban megszerzett finom és grafomotorikai készségeket. Megfelelő legyen a téri tájékozódása, vagyis igazodjon el jobb és bal oldala között a térben, mert a tanórákon mindezt már síkban, papírra fordítva kell használnia.
Fontos szempont az iskolaérettség megállapításánál, hogy a gyermek mennyire képes társaival játszani, kapcsolatot teremteni, beilleszkedni a közösségbe, a játékok szabályait betartani. De természetesen a testi érettség mellett sem mehetünk el szó nélkül, ha az iskolai beválást vizsgáljuk, mert a figyelem tartásáshoz, az iskolatáska cipeléséhez a gyermekünknek megfelelő magasságra, erőnlétre és izomtónusra van szüksége.
Kinek ajánlom?
- iskolára készülő 5-6 és fél,7 éves ovisoknak
- figyelemkoncentrációt rövidebb ideig tartó gyerekeknek
- rajzolni nem szerető fiúknak és lányoknak
- irányokban, térbeli tájékozódásban bizonytalan iskolára készülő gyermekeknek